Kontekstual itu kaitan langsung

Baru-baru ni PRD KMTK buat lawatan kontekstual g KMTPh. 9 jam lebih dok dalam bas, punya la jauh nak g Jengka tu. Tengok dalam map mcm dekat. G Kelantan pun 8 jam je. Nasib baik lah driver bas ktorg byk berhenti dekat R&R. Bila berhenti dekat R&R, rasa hebat pun ada. Show-off bas kolej kita yg baru kan? hhe :P Sampai sana dalam pukul 1 pagi. Semua turun bas muka mamai-mamai. Lepastu boleh pulak dorg nak tangkap gambar. Ohh my tudung tidak betul masa itu. Nvm. Tidak disangka-sangka pulak, Che dengan Nad sanggup tunggu ktorg sampai. Ahh ! Terharu & rindunya dekat dorg. Dua-dua masih comel & awet muda mcm saya juga. opsss ! :) Masuk bilik terus tido. Tak fikir apa dah. Penat sangat. (cehh ! Mcm aku je yg drive)


Esoknya pergi Gandah dulu, jumpa member Zack ramai kat sana tengah tunggu. (agak-agak Zack baca tak?) Punya la semangat ktorg bawak baju salin, tudung, pakai track bottom, tudung syria dgn slipper je pergi sana. Dapat bayangkan tak betapa selekehnya aku? Orang lain semua pakai seluar slack, berkasut lagi. Haih ! Nak g ngorat gajah ke? Chill la weh. Tn Ammar kata boleh mandi bersama gajah tapi tak jadi sebab paras air sungai tinggi & deras. Kat sana aku jumpa anak umur 4 tahun, gajah remaja & grandparents gajah pun ada ! Aku bagi dorg makan betik weh. Aku belai-belai belalai dia (wohoho! Ayat best) Belalai dia kasar tapi.


Malam tu yg jadi punca aku tidur tak lena, makan tak kenyang tapi mandi sentiasa basah. Aku kena jadi faci, ajar maths pulak tu ! Tak pernah-pernah aku jadi faci, ttbe kena mngajar org pulak. Dapat pulak buddy yg PRD. Memang dorg tu dah pandai. Tak payah diajar lagi. Dorg yg patut ajar aku. Nasib baiklah dorg tak byk tanya aku. Takut jugak buatnya dorg tanya soalan pelik-pelik. Mati aku nak selesaikan masalah besar tu ! 


Buddies aku semua lelaki. Nasib tak nasib, itu dah takdir. Segan jugak lah mula-mula tu. Aku langsung tak tanya nama dorg. Aku pun tak introduce diri aku sndr. Fathiah yg tlg introduce kan. hha


Esoknya pulak, ktorg pergi Cameron Highlands. Sejak awal lagi aku dah memang rasa tak sedap hati nak naik atas sana naik bas. As a result, dalam perjalanan naik aku muntah sekali. Nak turun pun aku muntah sekali. Strawberi-strawberi yg aku dah makan masa kat atas tu pun dah keluar balik sebelum sampai bawah. Rugi je aku beli -______- Yang best masa kat atas tu, dapat bergambar dekat ladang teh ! hehe. Background lawa kot warna hijau.


Sampai KMTK masa azan maghrib. Malam tu kelam kabut siapkan assignment. Nasib baiklah sikit je. Aku dah siapkan selebihnya sebelum g Pahang hari tu.


Harap dapat jumpa lagi ye. byee ! ;)