Getting older and prettier, LOL !

Malam 13 Febuari 2013, Rabu. Haha. Hari jadi aku lah semalam ! :D Ada yg dah wish awal sehari, nak jadi org first lettuw ! Tak ingat dah sape yg first wish birthday aku. Yg aku pasti, tepat jam 0000 13 Feb, abg UK tu org pertama yg call. Org jauh boleh call dulu, ape cer ni org dekat2? Roommates busy layan movie, mcm dorg tak buat something yg 'special' utk aku pun; ALHAMDULILLAH ! YA ALLAH bersyukur sangat sangat aku tak kena mcm Dila :D Dulu Dila kena agak teruk lah, sampai dorm kotor dgn bedak bersepah mcm tak syok lah ddk dlm bilik tak bersih. Ktorg tidur semua dgn rambut putih. hha. Malam tu aku bergayutlah dari pokok itu ke pokok ini dan jatuh ke katil juga pd jam 3 am ++. Tak boleh bukak mata dah nak tengok jam time tu. Nak tahu satu rahsia tak? Faza kiss pipi aku ! sweet tak? hhe :P



Pagi 13 feb, aku pergi kuliah mcm biasa. Act like normal, sikit je org yg wish. Until one time, dalam dewan kuliah, budak2 lelaki suruh diam. Tak lama lepas tu dengar bunyi piano (bukan piano betul pun. Application dlm phone je kot) mainkan lagu birthday sampailah lecturer maths masuk. Aku hanya mampu tunduk, langsung tak berpaling tengok siapa yg mainkan utk aku. Segan gilaaaaaaaa..

Banyak lagi benda2 aneh yg jadi sebenarnya. Tn Husaini panggil aku gemuk dlm dewan kuliah, nama selalu kena sebut dlm dewan kuliah (aih, mmg byk dlm dewan kuliah la), paling teruk tadi la, ada lah seorang insan ni tanpa menitik beratkan perasaan kami semua ni, suka2 dia je nak panggil ktorg 'Betina jalang' masa tengah berhimpun ramai-ramai dlm dewan. Hoii ! Teruk sangat ke ktorg ni sampai kena gelar mcm tu? Kalau otak pandai mana pun tp mulut lancauuu, takde sape weh yg nak respect kat kau. Erghh ! Serious aku geram.

WHATEVER ! Forget about it.


Hari jadi aku kan semalam, membazirlah kalau aku tak call sapesape. So,

1) I called my bestfriend. Ktorg cakap cakap cakap cakap, share stories & secrets :)
2) Someone texted me "Call sat -KMTK student" hahaha. Misterinya org ni. Aku pun call la, dengar suara org yg aku kenal, agaknya dorg mmg dah pakat ramai2 nak nyanyikan aku lagu 'Allah selamatkan kamu & Happy birthday' siap main gitar. Katanya khas dari pelajar C2T10 lelaki shj. Thanks uollss ;D
3) Aku call salah seorang drpd pemain ragbi kolej. Teka siapa? hha. Aku tak dapat cakap lama pun dgn dia ni coz roommates aku ada plan something utk aku tnp aku sedar pun.

Serious aku tak dpt detect langsung dorg nak kenakan aku malam tu. Tuan tetiba dtg bilik aku kata labcoat dia hilang. (datang untuk pancing aku g bilik dia). Sape tak menggelabah weh. Aku yg last pinjam labcoat dia. Aku dtg maghrib tu letak atas katil dia je sbb takde org dlm bilik. So, aku main serbu masuk je. Masa tu tga on call lg dgn org ketiga tu. Dia dengar semuanya. Then aku lepak2 jap kat bilik Tuan menyibuk kat Fini tga tengok video budak2 ragbi batch 3 dtg friendly match semalam. Tiba2 Aten ajak keluar, katanya ada cerita hot. Aku pun bagaikan kerbau dicucuk hidung, pergi la ikut dia sampai toilet. Tga on call lg ni. Masa keluar bilik tu aku dah nampak Zack mcm pelik sbb dia pakai tudung tga cakap phone (pura-pura on call) Masa aku nak masuk toilet tu la aku mcm ternampak sesuatu yg superb pelik, Tuan panjat singki tga menyorok belakang pintu. Dia pandang aku, aku pandang dia dr celah pintu tu. Ingat aku tak nampak la? Aku pun ketuk pintu tu, "Woi ! Kau buat apa dok belakang pintu panjat sinki tu? Takde keje eh?" Dia pun dgn sopannya turun dr sinki tu. Aku dok ketawa lg ni. Tak perasan dia tga pegang tepung. Sekali dia dtg dekat, Hah ! Atas kepala aku dia baling. Lepas tu datang serangan tepung bertubi-tubi dr kiri kanan belakang depan lepas tu WHOOSHHHHHH ! Piqah simbah air sebaldi yg berwarna coklat. Perghhh ! Basah phone aku weh. Aku lencun. Sempat lg tanya air apa tu. Faziera kata air milo. Sekali lg kena sibah. Termasuk dlm mulut sikit ingat nak minum sekali la. Kebetulan haus pulak masa tu :P Tak rasa Milo langsung ! Rasa tepung+Nestum tawar je. -______- Datang lagi tepung, KETEPEK ! kat muka. Mcm penyanyi opera Cina dah aku masa tu. Muka putih, rambut semua putih. Dorg kata mcm dlm watak Home Alone. Apa tu? :/ Nak kejar, selipar licin. Aku tak mampu nak balas balik.

Lepas tu dorg semua dr tingkat atas smpai aras satu (takdelah semua. Kawan2 aku jelah) keluar kat koridor tu, nyanyikan lagu birthday utk aku. Terharu gila wey ! :'D Dah habis tu, dorg dtg bg aku towel, kain batik dengan brg mandi je. "Baju?" Dorg gelak. "Takde. Kau mandi pakai tu je." "Wehh, lawak ape doe korg nak suruh aku berkemban dgn kain batik je. Agak2 la. Aku mana reti berkemban ni. Bagi la baju aku." "Kalau dah siap mandi ketuk bilik. Nanti ada lg yg sdg menanti." Huh ! ==' Dahla kena mandi dalam gelap. Dorg tutup lampu toilet.



Dengan langkah seperti perempuan melayu terakhir, (serious aku malu gila masa tu. Public sgt kot), g kat bilik. dorg lock pulak pintu, tak bagi aku masuk. Dorg suruh aku buat pengakuan. !@#$%^&* hehe :P
Dorg bukak pintu. Masuk2 locker pulak dorg kunci. Cari kunci locker aku dlm beg tak ada. Sah ! Dorg dah sorokkan kunci aku. Phone aku dah tak tahu kat mana. Nasib baiklah aku ada kunci spare. Ha. Rosak satu plan korg. hha. mlm tu aku tdo tnp phone di sisi. Pagi tadi baru dorg bagi. 

Tu lah pengalaman sambut birthday aku kat KMTK. Tak teruk sangat tp teruk jugak lah. Habis kotor kaki lima aras aku. hha :)