Cik.. Cik..


She's Ayu. Ayu.. Oh Ayu... Where are you? hehe :)

Hahah :D Lawak gila aku jadi mc. Tak pernah terbayang yang aku akan jadi pengerusi majlis untuk majlis sebesar ni. (Besar ke? Bagi aku tetap besar.) First aku handle slot UMP. Sebelum majlis mula, aku minta nama untuk seorang penceramah je. Tak tahu pulak ada dua penceramah. Tiba-tiba dia datang kat aku kata ada dua penceramah. Berserabut habis skrip aku. Bila skrip berserabut + aku pun serabut kepala otak, terbelit-belit la lidah aku nak buat ayat yang proper sikit. Habis "eh.. eh.." semua terkeluar. I felt so bad :(

Actually aku volunteer nak jadi mc ni. Dia nak cari mc dari kalangan PRD jugak kan. I thought mc tu couple. Last minute baru tahu rupa-rupanya individual. Hanya Allah je yang tahu betapa kecut perutnya aku kena berdiri kat depan orang ramai, cakap sorg-sorg sambil org dok fokus kat kita sorg je. Malu sangat-sangat ! I just hope there was a barrier between me and the audience. Penyakit darah gemuruh aku sangat kritikal I think :/ Memandangkan aku dah dipertanggungjawabkan untuk jadi mc, aku just fikir jadi ni untuk built up my confidence level & seek for some experience as a preparation to be on a higher level after matriculation. Orang kata kat U nanti banyak presentation. I hope people can see me and understand me better while im doing my presentation ( adakah kaitannya? ada kot.) 

Just now aku handle untuk slot UTM. Pagi tadi skrip aku panjang sikit sebab ada bacaan doa. Aku rasa kali kedua ni gugup aku dah kurang cz aku dah boleh menulis dengan cantik. hhe :P Cakap pun tak ada tersasul lagi cuma kawan-kawan aku kata suara aku tak cukup kuat tapi sedap. (Bangganya aku ! ;D) Takpelah. Itu baru 2nd time. Maybe untuk kali ketiga & seterusnya nanti aku boleh jadi mc yang berjaya? hehe. Merepek pulak. Ada sorg ex-schoolmate aku ni tak percaya aku jadi mc sebab setahu dia aku ni jenis yang pemalu (Hah ! Ada saksi dah yang mengatakan aku ni pemalu !) & penakut ==' kfine. whatever. Ada classmate aku kata aku nampak macam Lisa Surihani. Like seriously? hehe ;) and ada bestfriend aku kata, dia kagum sebab aku berani ke depan untuk jalankan tugas aku dengan jayanya. wah ! :)


See. Banyak kan kad aku dapat. Kau ada?

Well, I think Im a lil bit braver than usual. hihih. Baru jadi mc, belum buat performance apa2 lagi. Kalau nak buat performance, nak buat apa eh? Bersajak lagi? Ah ! Bosanlah feeling sorg2 atas stage. Menyanyi untuk mini KAKOM? Harapan. Suara tak sedap tak boleh jadi artis. Lagipun suara itu aurat. Ye dak?