We studied history


As we all know.. err.. As I know, smlm half from ASIS students datang sekolah aku utk bg tunjuk ajar kat ktrg pasal cara cara nak jwb kertas sejarah. Sejarah aku memang lahh lemah tapi takde laa sampai fail. Aku memang tak suka baca buku. Paling tak suka sejarah laa sbb asal aku bukak buku tu je mengantuk. Mula mula baca tu okay lah lagi. 10 minit kemudian.. kepala dahh landing atas buku ! Bila ayah aku datang, aku bangun balik. Takut kena marah kan? :P Lepas dia pergi, sambong balik tido. haha :D

Actually mula mula tu aku dengan Zaf dapat tutor budak India. Nama dia..... Mehan rasanya. Lupe lahh. Aku dahh bersuai kenal dengan die, tiba tiba die kate nak tuka tutor. Aku oke je asalkn die tak tuka dgn yang budak handsome tu sebab if so, aku susa nak concentrate nnt. Sekali, budak melayu yang datang kat ktorg. First impression about him, aku fikir die nihh mesti pandai gile, nerd, etc. Die biase biase je. Pakai spec. Nama pendek die Aiman. Name panjang die tak sempat nak hafal sbb panjang sangat ! Die org Terengganu. Zaf perasan tu masa die explain kat ktorg pasal cara nak jwb sejarah. Ade loghat ! Perghhh ! Jumpa org aku nihh yang aku excited betul :D Org je Terengganu tapi duduk kat KB. HAH ! Org kampung aku beb !

Sesi suai kenal aje dahh sejam. Then, dia explain lagi mcm mana nak buat nota. Aku tengok dia punya nota syes lawa gile ! Die lukis bunga bunga, then ade mushroom.. alahai, comel sangat ! Interesting nota die. Tak pernah lagi ak tgk hasil kerja lelaki kemas mcm tu. Tulisan lawa. Haih ! Aku rase tercabar dohh ! Die explain kejap je. Then die mula lahh borak borak dgn Zaf. Cerita pasal sekolah die laa byk. Knp die masuk situ, ape expression die mase mula mula masuk ASIS, pendapat die psl bangunan sekolah tu ,, die kate sekolah tu buruk. hha ;D Sekolah lame, biase la. Die cerita kat aku dgn Zaf, mula mula die igt ASIS tu sekolah campur. Sekali die peg, tade pmpuan. hha :D

Lepas rehat pulak, kononnye nak blaja form 5 punye chapter lah pulak. Ktorg tak belajar langsung weh. Borakkkkkk je :P Ade sekali tu, aku haus. So, Zaf bg aku air mineral yg kene cucuk straw tu. Then, aku cucuk..... tumpah sikit. Kena die punya nota yg lawa tuh. Nasib baik die tak marah aku. Kalau die marah rasenye aku dah menangis kot kat situ. hha :D Then kawan die pulak dtg dgn Kira. Teruk weh aku kene bahan kat situ. Kawan die tanye die, "korg belajar ke?". Die jwb lahh, brsungguh-sungguh tu ,, "Ktorg blaja, sampai basah nota aku ni kene air." Kawan die tny, "Kene air ape?" Die dgn selambe nye jwb, "Kene air liur. Die syok sgt dga cerita aku smpai menitik air liur die dkt nota aku." Haihhhhhh ! Hangin betul aku ! Tapi kesian jugak dgn kawan die, kene tipu dgn ktorg. hha :D Aiman tu laa jahat sgt. Aku tukang sambung je :P

Pukul 1 ktorg habis 'belajar sejarah'. hha ;D Mase dorg nak balik tu kan, ade sorg budak ni, die lambai then die senyum kat aku ! YA ALLAH. Handsome sangat wehh tapi aku malas nak balas balik senyuman die so, aku buat dekk jelahh. hha :D

Comments