Rosak plan aku sebab PLKN


Aku dapat PLKN !

Nak kata happy, tak jugak. Nak kate sedih, ade lahh sikit. Hari tu dahh berangan la kononnye nak ambil lesen memandu, nak belajar masak, nak tolong makcik aku bisnes tapi memang betul betul angan-angan jelahh. Tak pasal pasal 3 bulan terpksa pergi PLKN.

Kenapa aku tak suka bila aku trpilih utk g PLKN?

1) Kena kawad kaki. Huh! Aku kawad kaki memang saling tak tumpah mcm robot. Org bila kaki knn ke depan, tgn kiri lahh yg spttnye ke dpn. Aku kaki knn ke dpn, tgn knn yg ke dpn.

2) Takut sunburn. Mane nak nyorok masa ambil result SPM nnt? Duhh ! Hanif dahh bahan aku, "Lepas yna balik PLKN nnt, mst yna dahh hitam mcm negro." Tidak tidak tidak. Agak agak sunblock berkesan tak utk elak drpd sunburn?

3) Tempat penginapan tak best. Ade tak mana mana PLKN yg bg tempat penginapan yg selesa sikit? At least toilet tu biarlah bersih. Make sure takde katak dekat depan lubang jamban tu, ulat ulat tak keluar dr paip tu. Ergghhhh ! Lepas tu tempat tdo kena selesa. Nyamuk tak boleh gigit aku! Haram sama sekali.

4) Phone tidak dibenarkn. Macam kat asrama jugak laa. "Habis tu kalau saye rindu mak saye macam mana?. Saye homesick. huhu :'( Tak hidup saye kat sane kalau tak dapat text dgn pakwe saye." Erk? hhe :P "Nak call pakai public punn saye tak cukup syiling. Saye bukan anak org kaye. huhuhu"

5) Nanti aku mesti homesick. Sebelum ni punn aku pernah ddk asrama 2 minggu je. Lepas tu keluar sebab tak tahan. Ingat lagi dlu, tak sampai sehari lg ddk asrama, aku dahh menangis sebab homesick. Padahal skola dekat jea dgn rumah. Suruh mak datang harihari. Bagi alasan pen habis dakwat laa, pemadam hilang laa. hha :D PLKN ni tak tahu la dapat dekat mana. Jgn dy letak aku kat Sabah Sarawak dahh laa. Saya taknak !

6) Tak dapat makan sedap. Nak masakan mak. Tak masakan mak punn, masakan org kelantan laa. Sedap sikit. Sayur taknak. Aku alergi sayur. hha :D (alasan)

7) Nanti tangan aku kasar. Aku punya la jaga taknak bg tgn aku kasar. Pakai losen tiaptiap malam. Kalau dahh kasar nnt, Hajar mesti dahh tak sudi nak pgg tgn ak. heee :P

8) 3 bulan bhai tak dapat spend time dgn boyfriend ! Tak dapat text harihari, tak dapat call, tak dapat jumpa. hmm.. Takut jugak aku kalau dy curang dlm tempoh 3 bulan tu.
*Tak tak. Jangan fikir mcm tu lyana. Dy takkan curang.


Advantages yg aku dapat :

1) Dapat jumpa kawankawan baru. Aku sangat suka berkawan. Paling best dapat kawan dengan budak2 yg satu kepala mcm aku. hha :D

2) Dapat pengalaman yg sangat bermakna. Mostly ramai yg kata best pergi PLKN. Sape yg peg PLKN jela dpt pengalaman ni. Yg tak peg tu boleh kate rugi laa.

3) Didik aku supaya lebih brdisiplin. Bila aku berdisiplin, senang sikit aku nak hadapi dugaan dalam hidup. Lagi2 bila dahh berumah tangga. Owwwww... Jauhnye pker. hahaha ;D



Tu jelahh aku rasa aku nak tulis. Bila aku balik dr PLKN bulan mac thn dpn, kau boleh tgk mata aku bersihhhh jea. hha :D joke.

Comments