Hiking di Gunung Datuk


Beberapa minggu sebelum ni aku ada hiking dekat Gunung Datuk. Sorry lambat post entry ni sebab masa tak mengizinkan untuk aku log in ke blogspot ni. Berbekalkan roti sardin dan sebotol air mineral, aku daki ke atas dalam jangka masa 2 jam rasanya tapi bila turun ke bawah sejam je. Penat dia tak payah cerita la. Korg kena naik sendiri baru korg tahu. Dekat tengah-tengah gunung tu la yang penat sikit sebab trek dia curam. Aku sendiri berapa kali rehat sampai orang pun kata muka aku pucat lesu. Makin atas makin banyak lebah tapi jangan risau, kalau kita tak apa-apakan dia, dia takkan sengat kita. Biar je diri kita ni kena hurung dengan lebah sebab sampai puncak tu lagi lah banyak gila lebah. Nak duduk rehat pun tak senang tau.



Actually ktorg mendaki tu ada sekali dengan student2 lelaki dari UiTM Melaka. Dorg ni lah yg guide ktorg sepanjang perjalanan mendaki tu. Tak sempat nak interview semua. Maklumlah aku ni pemalu orangnya. hahaha! Kalau korg free boleh lah korg mendaki kat sini. Dulu aku PLKN wirajaya kat sini lah tapi tak dapat daki gunung sebab hujan. Trek licin risau ada yang tergelincir jatuh. Pacat ada. Jangan risau tapi NASIB BAIK lah takde pacat yg naik atas kaki aku. Kalau dia naik jugak silap2 boleh histeria aku atas gunung tu. haha.


Comments

Wak Lat said…
Salam. Hee saya pun sudah lama tidak ke Gunung Datuk.