Lari lari jatuh bangun


Gambar ni Ila ambil sblm ktorg menari tak ingat dunia depan dewan tu. Tak tahu la ramai ke tak yg nampak ktorg melompat-lompat mcm g disko. Asalnya nak suruh tuan ajar k-pop dance style. Lepas tu jadi lain pulak eh. Sangat memalukan bila pk balik tp seronok ! Dapat release tension yg dah lama menghantui aku ni. Oh ya ! Yang dalam gambar dengan aku ni Pa'a. Dia orang Kedah, ex-student ASTECH. Tak tahu lah dia solo lagi ke tak. Tak pernah tanya pasal status dia skrg.

Semalam KMTK anjurkan satu acara Larian KAKOM. Kalau tak silap perempuan punya track larian 6km, lelaki 8km. Lalu tepi sawah ! Maaflah. Aku memang jakun sikit nampak sawah. Kat KL tak pernah nampak sawah yang menghijau cantik gila mcm tu. Sejuk mata memandang :) Dalam sejarah larian merentas desa sebelum ni aku tak pernah lah dapat top 10 lagi lepas masa aku darjah 4 aku dapat no 4. Sekali tu jelah. Lepas tu no belas2, puluh2 je but not exceed 50 la. hhe :P Then on yesterday I got the 19th place. Tak dapat hamper, cuma dapat point utk course civil la. Alhamdulillah, civil juara keseluruhan acara larian KAKOM.

Tengah seronok-seronok tu ada jugak yang pahitnya. Lepas larian tu, setiap course ada wakil yg akn bertanding dlm sukan bola tampar, bola jaring, futsal & game terbaru Woodball. Aku tak main apa2 pun sebab depa kata bagi chance dekat budak yg tak masuk KAKOM. So, aku main lah basketball utk saja-saja. Pagi tu hujan tau sebenarnya. Jadi court still basah. Aku punya la excited kejar bola. Tak pk langsung malang nak timpa aku hari tu. Aku jatuh terduduk, licin weh court tu ! Hanya Allah yang tahu betapa sakitnya tulang punggung aku, tangan terpeleot. aduii ! Nak cover malu punya pasal, aku cepat2 bangun pastu sambung balik main macam takde apa2 jadi walaupun aku tahu ramai yg nampak. Pagi tadi bangun2 tidur je, tangan kanan bengkak sampai tak boleh nk menulis. Nasib baik petang tadi hujan. So, training tak da lah.

Aku rasa stamina aku dah kuat sikit. Berbaloilah pagi bangun pukul 6.30am jogging pusing kolej 2 kali. Lepas tu petang pusing court basketball 20 kali. hehohihuhe :)