Upah RM2

Ni malam tadi punya cerita. 


Macam selalu, aku akan buatkan susu untuk adik aku sebelum dia tidur. Until that night, dia kata "Yana ! Buatkan susu ! Nanti Aiman kasi upah RM2." Betul ke tak pun tak tahulah tapi aku turun jugak bawah buatkan susu dia. Dari dapur aku dah dengar bunyi duit syiling. Dengar jugaklah dia tengah mengira namposen, tujuhposen, singget.. 

Bila aku naik atas je, tengok-tengok dia dah standby dekat tangga dengan duit RM2. Dia hulur kat aku duit tu. "Nah. RM2." Aku pun ambil lah. Bagi susu dia yg aku dah buatkan tu. Lepas tu aku masuk bilik mak aku. Nak tahu jugak lah dr mana dia dapat duit tu. Rupa-rupanya dia korek duit tabung dia. Terharu kot :'D Adik aku yg form 4 tu cerita, mula-mula dia nak kasi upah RM20 tp adik aku bangkang. Dia kata bagi RM2 je. RM2 pun byk jgk sbnrnya. Upah buat air kat kedai mamak pun tdelah smpai RM2. hha :D 

Kesian jugak dekat adik aku. Takkanlah aku nak simpan duit tu. Dia baru darjah 1. Mana pro lagi pasal duit ni. Then aku g letak balik duit tu dalam tabung dia. Agaknya dia faham kot. Aku nak pergi Kedah dah Sabtu ni. Mulai minggu depan, bukan aku dah yang akan buatkan susu untuk dia :')




Malam tadi jugak :| haih ! Tak pasal2 kena tidur kat ruang tamu. Adik aku yg darjah 4 tu dia buat kerja sekolah dalam bilik, kunci pintu. Last2 tertidur dgn bilik brkunci tu. Terpaksa lah aku tidur dekat ruang tamu, jadi santapan nyamuks -_____________-