Mean of friendship. Could someone explain this to me?

Adakah korg akn menggelarkan seseorang itu sebagai kawan baik jika dia menipu kawan baiknya sendiri ? Tapi kenapa dia dia buat macam tu sedangkan dia pun tak suka ditipu.

Omputih ada kata, “No secrets between bestfriends.” Tapi kenapa bila aku tanya soalan, dia taknak jawab ? Padahal soalan aku tu perlukan jawapan yang pendek jea. Dalam hati, aku nak tahu sangat pencapaian dalam hidup dia. Berkobar-kobar dah. Kawan baik kan? Kena lah concern sikit. Bila dia taknak bagi tahu, hampa jugak aku.

Kawan baik akan sentiasa ada disisi walau dalam apa jua keadaan sekalipun. Tapi kenapa bila aku tengah memerlukan seorang kawan untuk berborak, dia boleh buat tak tahu jea? Aku tak rasa pun kedudukan istimewa aku dalam hidup dia.

Apa yang aku selalu dengar dari kaunselor sekolah lama aku, sekumpulan kawan baik perlu jaga hati kesemua kawan baiknya. Aku tahu aku memang tak pandai nak buat lawak tapi kalau dah memang benda tu tak lawak, tak perlu lah kau cakap, “Lawak la tu?” Cuba kau fikir. Aku cuba nak ceriakan hari kau tapi kau pulak jawab macam tu. Kawan baik mana yang tak kecik hati?

Dia pernah cakap kat aku, “Kita BFF okay!” Aku fikir maksud dia aku lah kawan yang paling baik untuk dia. Kalau betul lah dia cakap tadi, “Aku sayang kau!” , kenapa dia tak fikir pun perasaan aku masa aku perlukan dia untuk buat aku happy?

Dah lahh. Itu je yang aku nak luahkan. Lebih-lebih nanti takut gaduh pulak. Aku taknak hilang kawan. Tolonglah. Tu boleh buat aku lagi kecewa daripada hilang boyfriend.

Teruk kan bila kena tipu dengan 3 orang kawan sekaligus? Macam kena tembak 3 kali berturut-turut.

Hey kamu bertiga ! Tahniah ea ! Sorry sebab aku tak dapat ucap secara face to face. Aku takut aku tak kuat.

Comments