Batu kat sungai memang licin


Minggu ni dah 2 kali ak exercise. Rsenye dahh cukup sihat aku ni. Berat? okay. Tinggi? okay. Body size? okay. Semua okay ! Tadi ramai-ramai ktorg peg daki bukit tu lagi. Tahu tak, ak yang paling cepat sampai ke atas and sampai ke bawah. Nak tunggu budak-budak tu lambat sangat. Bangga lah jugak ak paling cepat kan? hihi ;)

Masa nak turun tu, ak ikut belakang satu family India ni. Tiba-tiba ada mat salleh bawa 2 ekor anjing naik atas. Terserempak lah dengan aku. Yang family India tu semua pegang-pegang anjing tu. Bila sampai kat aku, aku dah tak tahu nak mengelak ke mana sebab kiri kanan aku semua bukit curam. Anjing tu pulak g halang jalan aku. Apa yang aku buat, aku just berdiri kat situ sampai anjing tu ke tepi. Mat salleh tu cakap kat aku, "Don't be afraid. This is not a tiger." Aku tahu la tu bukan harimau tapi dia tak tahu ke muslim haram pegang anjing? Last2 dia suruh anjing dia ke tepi. Then, barulah aku boleh turun.

Sampai kat bawah, aku duduk dekat tepi jeram tu sambil tunggu ayah aku, adik aku n sepupu-sepupu aku semua turun bawah. Kat situ ada lah sekumpulan remaja yang memekak macam kena rasuk hantu hutan. Aku tunggu lama gila kot tapi tak sampai-sampai jugak. Bila aku dah nampak adik aku turun, aku pun main lari-lari kat atas batu-batu kat situ. Lupa pulak kat situ licin. Aku gheboh teghak kat atas batu tu. Budak-budak yang kena rasuk hantu tadi tu tiba-tiba jadi senyak tupah lepas nampak aku kat bawah. Aku tak rasa malu pun tapi sakit tahu. Kasut ak basah sebelah sebab masuk dalam air sungai. Aku sempat jugak lah melindungi gg aku drpd terkena batu tu. Bahagian muka tak kena apa-apa. Alhamdulillah :) Tapi ada lah luka-luka sikit dekat tempat-tempat lain.

Comments