Places of attraction in Seoul, Korea


Hai. Sebenarnya entri ni untuk aku bercerita kt korg pasal trip aku ke Seoul, Korea hari tu. Namun atas sebab-sebab tertentu, aku tak boleh nak kongsi pengalaman aku sepanjang 5 hari aku kt sana. Tapi jangan sedih, aku belanja satu gambar supaya korg dapat mengubat rindu kat aku. hehe. Btw dorg tu semua travel buddies aku. Aku seronok sangat dapat spend time dgn dorg & aku harap sangat apa yg aku dah lalui masa tu kekal sampai bila-bila. Nanti kalau aku ada masa free berjam-jam lamanya, aku update lah k? Selamat menjamu mata! Muah ciked! (Yana, 2015)



--To be continued--



Hai ya alls! Sekarang turn entri ni untuk di update. Yay! Maaflah sis asyik malas nak sambung cerita travel sis ni tapi jangan risau dah ya alls. Selepas tengok sedikit sedutan drama Cinta Teruna Kimchi  (mohon jgn bash Nazim Othman saya. Biarpun dia bajet2 jd mat korea, dia tetap kacak di mata saya) tadi, sis tiba-tiba tergerak hati nak update pasal trip sis ke Korea masa summer break bulan Ogos tahun lepas (22 August 2015- 26 August 2015). Ceyyy.. acah-acah summer break. Malaysia sepanjang tahun summer. Kalau lah Malaysia ada winter, dah lama dah aku jadi Anna & haiwan belaan aku, aku bagi nama Olaf. Hari-hari nyanyi lagu Let it (the money) go kat shopping mall ternama macam Mid Valley ke. Pergh! Bajet aku pergi sana 3k je. Tu pun lebih banyak sebab aku jimat kat penginapan and transportation. Aku tumpang kt rumah kawan aku punya kawan. Gerak mana-mana naik bas dgn subway je. Sana kemudahan awam dorg tip top. Nak banding dengan Malaysia punya memang Korea jauh lebih efisyen. Kebersihan kat sana gred A++++! Air longkang pun nampak bersih. Yeke? Nak kata bersihnya Korea ni. Tak ada pencemaran pun.

Aku tak ingat berapa hari bulan aku pergi Korea hari tu. Takpe. Itu tak penting. Yang penting korg kena tahu tempat-tempat yang best kat Seoul. Jangan ingat Korea ni famous dengan Kpop dia je. Tempat-tempat dia pun jadi salah satu tarikan pelancong jugak k. Sorry pengarang blog ni bukan peminat kpop. Cuma teruja dengan kecantikan gadis-gadis korea yang cun melecun mengalahkan Barbie si kerempeng tu.


1. NAMI ISLAND




2. GYEONGBOKGUNG PALACE



3. EVERLAND



4. CARIBBEAN BAY



5. EHWA WOMEN UNIVERSITY



6. YEOUIDO HANGANG PARK



7. NAMSAN TOWER




7. ITAEWON



8. SEOUL CENTRE MOSQUE



9. KING SEJONG STATUE



10. "SPRING" TOWER



11. STATUE OF ADMIRAL YI SUN-SHIN



12. CHEONGGYE RIVER


8. MYEONGDONG STREET


Comments

Unknown said…
untung laa pi seoul
rugi la sbb duit malaysia jatuh gedebuk gedebuk masa ni
Unknown said…
haha lupa plak duit jatuh.. tapi pengalaman tu yg bermakna :)