Malam Apresiasi Kerlipan Bintang

"Terlebih dahulu izinkan kami memperkenalkan gerangan kami yang sama cantik sama padan ini. Saya Muhammad Ashraff B Mohd Yamen & saya Wan Norliyana Bt Wan Rohaimi, kami akan menemani anda sepanjang majlis ini berlangsung."


Malam tu aku ditugaskan untuk jadi mc. Kenapa bukan Shiqa? Kenapa bukan Wahyu? Terang lagi nyata, dorg mmg berkali ganda lebih baik drpd aku tapi apa salahnya sekali sekala I grab the opportunity utk dapatkan sebanyak mungkin pengalaman sebelum aku melangkah keluar drpd KMTK tercinta ni. Get something different for your life coz you worth it :) 

(Menaip sambil makan cereal Milo. Lapar ni. Stok makanan terakhir aku bakal habis tak lama lagi.)


Tepat pukul 7.00pm tanggal 8 April 2013, aku naik ke bilik utk bersiap lepas settle kan skrip mc. Banyak sgt weh kena belanja duit, berkorban waktu & tenaga. Huh ! Memandangkan maghrib sekarang 7.25pm, so 7.50pm semua students kena berkumpul dekat 'Ballroom' Ibnu Bajjah. Haha. Grand sikit bunyinya tu kan? :D Aku tak ingat pukul berapa aku turun balik tapi yang pasti aku dah siap make up sekali. Cepat kan aku bersiap? Kira hebat la tu tak sampai sejam aku bersiap. Ha. 'Prom night partner' aku kata make up aku tebal sangat. Betul ke? Aku rasa nipis dah tu. Org lain lagi la, celak tebal 0.5mm. (Civil Engineer mmg detail sikit pasal measurement) :P 8.00pm, semua tetamu jemputan (students je pun) dijemput duduk di tempat yang telah disediakan sebelum VIP (pengarah) tiba. First of all, thanks for coming to my wedding ceremony. hhe. Ya Allah. Banyak dah aku berangan ni ! Stop it. hha. Tema malam tu elegan rona hitam putih. Serious aku cakap weh, awek2 semua cun gila bak hang ! Gentlemen pulak smart and handsome. Sincerely from me, the gorgeous one. owwwh ! :P 

Alhamdulillah, masa mengacara majlis tu aku tak rasa nervous langsung. Mungkin kali ni sebab ada jejaka handsome yg berdampingan dengan aku. heeeee ;) Sebelum ni ketaq habih satu badan kena conduct majlis sorg2 sampai nak menulis pun tak mampu dah. Awal-awal tu semua okay tapi bila time award untuk pensyarah paling hot, paling berdedikasi, paling sempoi, paling garang tapi baik, paling popular..perkataan 'pensyarah' tu habis disebutnya 'pengarah'. Padahal pengarah dah mmg standby kat atas stage tu nak sampaikan award. Terkekek-kekek jugak la aku gelakkan Acab tp Allah tu kan maha Adil, bila sampai turn aku, aku pun tersasul sekali 'pengarah'. Adoi. Balasan. Gelakkan orang lagi.


Guess who was the King & Queen of the night? Jeng jeng ! :D Aku pun tak sangka yang Wan boleh menang. Queen pulak, Shiqa. Dia mmg layak menang lah sebab she's sooo damn beautiful on tht night ! Last thing, sorry roommates. Tak dapat duduk sekali dengan korg.